Зараз компанія в процесі створення більшої моделі, розмах крила якої становитиме 5,5 метра
Співзасновник компанії Odys Джеймс Дорріс розкрив секрет унікальної системи вертикального зльоту та посадки з відхиленим потоком повітря, який застосовується в їхньому прототипі гібридного дев’ятимісного eVTOL апарату. Цей транспортний засіб можна буде використовувати не лише в режимі міського повітряного таксі, а й на регіональних маршрутах більшої дальності, — передає Hubs.ua.
Літальний апарат має гібридну систему: при використанні виключно електродвигуна дальність польоту складе 322 кілометри, а застосувавши газотурбінний генератор можна збільшити відстань до 1600 кілометрів.
Для забезпечення можливості вертикального зльоту не застосовуються технології нахилу крил або гвинтів – натомість на транспортному засобі вздовж крил встановлено 16 опор. Для розвитку вертикальної підйомної сили в стані спокою висуватимуться великі закрилки з задньої частини кожного крила, таким чином повітряний потік перенаправить тягу від цих опор вниз. Літальний апарат зможе підніматися на висоту понад 9000 метрів, розвиваючи швидкість близько 556 км/год.
Джеймс Дорріс заявив, що базова батарея для літального апарату не буде величезною — як кілька батарей Tesla Model Y. Навіть за умови використання транспортного засобу в гібридному форматі кількість шкідливих викидів CO2 буде приблизно на 50% меншою, ніж при використанні інших існуючих систем.
На даний момент апарат розробляється для керування двома пілотами, оскільки такий запит надходить від авіакомпаній. Проте розробники планують сертифікувати свій транспортний засіб для роботи з одним пілотом. Джеймс Доріс зазначив, що поки що не розглядає варіант створення повністю автономного літального апарату.
Odys Aviation вдалося зібрати $13,7 мільйона фінансування. Інвестори прихильно оцінили демонстрацію невеликих прототипів транспортного засобу. Зараз компанія в процесі створення більшої моделі, розмах крила якої становитиме 5,5 метра — на третину менше, ніж у остаточному проекті. Перші льотні випробування відбудуться восени 2022 року, а повнофункціональна модель буде розроблена, побудована та введена в експлуатацію до 2026 року.
Нагадаємо, прототип аеротаксі компанії Joby Aviation, яка зібралася запустити послугу повітряного райдшерингу в японському місті Осака, потрапив в аварію під час тестування.
В той же час, прототип літаючого автомобіля компанії Klein Vision у Словаччині нещодавно отримав сертифікат льотної придатності.