Міжнародна рада аеропортів запроваджує систему моніторингу роботи допоміжних силових установок для зменшення викидів CO2 в аеропортах

Технологія здатна зменшити викиди на 13 млн кг вуглекислого газу на рік у великому аеропорту

Міжнародна рада аеропортів (ACI) та компанія Assaia (Швейцарія) запустили APU Emissions Control – систему контролю та аналізу для виявлення у реальному часі невиправданого використання допоміжної силової установки (APU, ДСУ) при перебуванні літаку на землі в аеропорту. Система призначена забезпечити зменшення викидів вуглекислого газу, пише видання Airport World.

Допоміжна силова установка APU – джерело енергії на транспортному засобі не призначене для його переміщення. APU використовується для запуска основного двигуна, забезпечення енергією під час стоянки. В літаку це зазвичай невеликий газотурбінний двигун, який виробляє електроенергію, створює тиск в гідравлічній системі та системі кондиціонування повітря під час знаходження літака на землі.

Нещодавній звіт, розроблений на замовлення Асоціації операторів аеропортів Великої Британії, показав, що найбільшу долю викидів в аеропортах генерують літаки, які перебувають на землі. Причому значна частина цих викидів виникає через роботу ​​APU. При цьому багато аеропортів забезпечують літаки фіксованим або мобільним наземним електроживленням та кондиціонуванням.  Тому часто немає необхідності тримати APU увімкненим на землі.

Однак авіаперевізники нехтують цим правилом та продовжують без нагальної потреби використовувати силові установки, забруднюючи атмосферу та збільшуючи витрати на паливо. Останнє також призводить до додаткових невиправданих витрат клієнтів авіаперевізників.

Технологія APU Emissions Control передбачає встановлення датчиків, які контролюють чи використовується на літаках APU. Ці дані завантажуються в програмне забезпечення. Штучний інтелект, розроблений компанією Assaia, аналізує польотну інформацію та визначає чи відповідає використання APU правилам. Система в в реальному часі сповіщає про те чи виявлені порушення.

Assaia вже відстежила понад 1,5 мільйона випадків використання допоміжної силової установки в аеропортах Північної Америки та Європи. У ході досліджень було продемонстровано, що ця технологія скорочує час використання APU. За розрахунками APU Emissions Control може зменшити викиди CO2 на понад 13 мільйонів кілограмів на рік у великому аеропорту.

Міжнародна рада аеропортів ACI – єдине глобальне торгове представництво аеропортів у світі. Assaia International AG – компанія-розробник програмного забезпечення в авіаційній сфері зі штаб-квартирою в Цюріху (Швейцарія) та офісом у США.

*

Top