Інвестори очікують на проведення економічних реформ для стимулювання попиту в Китаї. Особливу проблему становить депресивна ситуація на ринку нерухомості
Директор-розпорядник Міжнародного валютного фонду Крісталіна Георгієва в четвер заявила, що річне економічне зростання Китаю може впасти «набагато нижче» 4%. Це станеться якщо китайці не проведуть реформи, які будуть стимулювати збільшення внутрішнього споживання, повідомляє Reuters.
Основною перешкодою для підвищення довіри китайських споживачів є його депресивний сектор нерухомості. Необхідно вжити заходів для вирішення цієї проблеми, сказала Георгієва на прес-брифінгу під час щорічних зборів МВФ у Вашингтоні.
Як раніше писав Hubs.ua, ОПЕК зменшив прогноз зростання світового попиту на нафту у 2024-2025 роках. Великою мірою це відбувається через зниження попиту з боку Китаю.
На Китай, найбільшого у світі імпортера сирої нафти, припала основна частина зниження рейтингу у 2024 році. Імпорт сирої нафти в Китай за дев’ять місяців 2024 року впав майже на 3%, порівняно з минулим роком, до 10,99 млн барелів на добу.
Зменшення попиту на нафту у Китаї спричинене зростанням поширення електромобілів та уповільненням економічного зростання після пандемії COVID-19. Водночас заходи Китаю по фіскальному стимулюванню економіки поки не викликають довіри інвесторів.
«Відсутність чітких часових рамок і заходів для вирішення структурних проблем, таких як слабке споживання та залежність від інвестицій в інфраструктуру, лише посилили неоднозначні очікування учасників ринку», – зазначив Мукеш Сахдев, керівник відділу товарних ринків нафти Rystad Energy (компанія з енергетичних досліджень та бізнес-аналітики, Осло, Норвегія).
Крім того, наступного тижня в Євросоюзі планують запровадити додаткові мита до 35,3% на електромобілі, виготовлені в Китаї, строком на 5 років. Це може стати результатом завершення антисубсидійного розслідування.
Як наслідок китайські виробники, щоб обійти мита, розглядають можливість збільшення потужностей виготовлення електромобілів з повним виробничим циклом в закордонних юрисдикціях. Можливість річного випуску за кордоном електромобілів у повному циклі китайськими підприємствами на 2023 рік складала 1,2 млн шт. Згідно планам заводів. цей показник до 2026 року може зрости до 2,7 млн автівок.
Водночас в ЄС заявили, що переговори з Пекіном щодо введення антидемпінгових мит будуть продовжені. Як альтернативу обмежувальним тарифам обидві сторони розглядають зобов’язання китайських виробників постачати електроавтівки по певним мінімальним цінам або ж інвестувати в економіку Європи. Найближчим часом можуть відбутися подальші технічні переговори.
У свою чергу Китай проводить антидемпінгові розслідувань щодо коньяку, свинини та молочних продуктів з ЄС.
Активні заходи стимулювання економіки Китай оголосив у вересні 2024 року. Для того, щоб забезпечити річне зростання ВВП на рівні 5%. Відбулось це після зниження темпів росту економіки у попередні місяці, у першу чергу через обвал у сфері нерухомості. Що погано впливає на здатність Китаю обслуговувати великі зовнішні кредити.
Тому Центробанк Китаю знизив базову облікову ставку, а також пообіцяв велику фінансову підтримку для стимулювання ринку нерухомості та фондового ринку.