У Полтавській ОДА та Службі автодоріг відсторонились від контролю якості будівництва доріг

Протягом двох місяців у Полтавській облдержадміністрації та місцевій Службі автомобільних доріг не бажають відповідати по суті на питання Hubs щодо якості будівництва доріг в області. Вони вважають, що це сфера компетенції центрального офісу – Державного агентства автомобільних доріг (Укравтодор).

«Замовником реконструкції автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський на ділянці км 356+200 — км 385+100 є Державне агентство автомобільних доріг України, у зв’язку з чим повідомляємо, що Служба автомобільних доріг у Полтавській області не є розпорядником вище запитуваної інформації. Враховуючи вищевикладене, Ваш запит направлено за належністю до Державне агентство автомобільних доріг України», – пише нам у відповіді представник Полтавської ОДА.

Цей документ (див. нижче фотокопію) щонайменше тричі із завзятістю персонажа відомої казки про ведмедика надсилали Hubs місцеві чиновники. Хоча ми запитували не тільки про автодорогу M-03. Та і з нею, не зважаючи на озвучену логіку бюрократів, не все так просто – перекидання відповідальності по ній тільки на Укравтодор є окозамилюванням.

Про що ми запитували

Hubs ще у червні 2021 року звернувся до Укравтодору (т. в. о голови Євгена Кузькіна), народних депутатів, Полтавської ОДА (голови Олега Синєгубова) та Служби автомобільних доріг у Полтавській обл. (начальника Івана Краповницького). Повний текст запиту див. тут.

Редакція задала прості питання про те, скільки кварцитового щебню використовується при будівництві та реконструкції доріг у Полтавській області. У тому числі, запитання стосувалися згаданої дороги міжнародного значення М-03.

Одне з питань взагалі було адресовано тільки полтавській САД: яким чином вона відстоює інтереси держави як балансоутримувач ділянки М-03 та інших доріг під час реконструкції чи будівництва яких використовується лещадний кварцитовий щебінь?

Чому ми запитували

У минулому році Hubs виявив масове використання лещадного кварцитового щебню під час реконструкції та ремонту декількох ділянок міжнародної автомобільної дороги М-03 у межах Полтавської області. Проєкт, через Укравтодор як замовника від України, фінансується за кредитні кошти Міжнародного банком реконструкції та розвитку – МБРР (ЄБРР), які з відсотками буде віддавати держбюджет. Натомість за законом про закупівлі умови тендеру є закритими, він проводиться поза системою Prozorro.

У ході розслідування з’ясувалось, що використання лещадного кварцитового щебню замість кубовидного гранітного було дозволено турецькій компанії ONUR без належних на те випробувань. Процес супроводжувався низкою невідповідностей, які можуть свідчити, про недотримання законодавчих процедур, а отже заміна може бути незаконною.

А саме головне, великі сумніви у журналістів та експертів викликала якість кварцитового щебню – його технічні параметри (лещадність) могли бути гірші, ніж дозволено А отже новозбудована, де-факто за гроші платників податків, дорога ризикує швидко стати непридатною для їзди автомобілістів. Детальніше про можливі маніпуляції див. за посиланням.

Не дивлячись на це, в 2021 році поставки кварцитів на будівництво доріг у Полтавській обл. продовжують збільшуватись високими темпами. За нашими даними, постачає цей щебінь ТОВ «Геомакс», купуючи у Полтавського гірничо-збагачувального комбінату (ГЗК). Для ГЗК ці кварцити є відходами збагачення залізної руди.

Футбольна розпасовка «автодорівців»

Укравтодор нам на цей запит відповів. Чим ще більше посмішив редакцію. Як вже писав у липні Hubs, виявилось, що Укравтодор поставив під сумнів та досліджує якість кварцитів, з яких вже рік як будують міжнародну дорогу М-03 у Полтавській обл. Але при цьому Укравтодор не володіє інформацією щодо загальних обсягів використання кварцитів при будівництві автомобільних доріг в області, так як «така інформація не підлягає збору та узагальненню».

Нагадаємо, на почату публікації ми привели відповідь полтавських функціонерів, які відпасували на центральний Укравтодор, який як виявляється теж нічого не знає.

Як бачимо, з цих відповідей випливає, що ані САД у Полтавській області, ані Полтавська ОДА, ані Укравтодор не контролюють як реконструкцію М-03, так і всі інших доріг, принаймні у Полтавській обл.

Вони не володіють інформацією ні про технологію та якість будівництва, ні про безпеку виконання робіт, ні про дотримання екологічних стандартів, ні організацію дорожнього руху під час будівництва.

Принагідно нагадаємо бюрократам Полтавської ОДА та особисто її голові Олегу Синєгубову деяку публічну інформацію щодо управління дорогами. Якщо Вас, шановний Олеже Васильовичу, раптом, підопічні ввели в оману, то за оцим посиланням на сайті полтавського САД можна прочитати, що дорога М-03 у межах області знаходиться саме на балансі та експлуатаційному утриманні полтавського САД. А також безліч інших доріг області, про реконструкцію та будівництво яких ми запитували (всього 1091,6 км автомобільних доріг).

Крім того, радимо Вам почитати ст. 10, ст. 12 закону України «Про автомобільні дороги», де описані обов’язки й повноваження місцевих ОДА та САД.

Якщо інформація за цими посиланнями виявиться незрозумілою, то пояснюємо очевидне: Полтавська ОДА та САД в Полтавській області несуть відповідальність за управління, організацію будівництва, реконструкції, безпеку, аудит автомобільної дороги М-03 та інших автошляхів у межах області.

*

Top