Утилізація факельного газу – одна з екологічних задач, а метанол легко зберігати та транспортувати, і він має високий попит на світовому ринку
Компанія M2X Energy (Флорида, США) розробила нову технологію виробництва метанолу із спалюваного факельного газу (метану), повідомляє видання MRT/Midland Reporter-Telegram.
За словами Джоша Брауна, співзасновника та головного технічного директора, M2X Energy розміщує розробку – модульні мобільні заводи по синтезу метанолу з продуктів згоряння газу – у Західному Техасі та Північній Дакоті, США.
В інтерв’ю Reporter-Telegram він зазначив, що компанія працює над технологією, яка використовує принцип двигуна внутрішнього згоряння для отримання дуже насиченого факельного газу та виробництва з нього альтернативного палива, такого як синтетичний газ або метанол.
M2X Energy заснована та профінансована групою Breakthrough Energy Ventures, створеною Біллом Гейтсом. Перша система компанії тестувалась 100 годин на свердловині в Західному Техасі.
У повному форматі систему запроваджують з літа на газовій свердловині в Північній Дакоті, США, з іншим складом та об’ємом природного газу для тестування технології. Ця пілотна установка розрахована на споживання приблизно 85 тис. куб. футів факельного газу на день (біля 2,4 тис. куб. м) та виробництво 5 тис. барелів метанолу на рік (приблизно 795 тис. л).
Факельний газ – це продукт спалювання газу у процесі видобутку сирої нафти та природного газу. Факельні установки застосовують для спалювання некондиційних газоконденсатних сумішей з метою переведення їх в категорію менш токсичних та в умовах особливих технологічних процесів під час продування газових свердловин на аварійних скидах. Утилізація чи переробка факельного газу – одна з екологічних задач по захисту навколишнього середовища.
Компанія M2X Energy вибрала переробку факельного газу в метанол з огляду на те, що метанол легко зберігати та транспортувати, і він має високий попит на світовому ринку. Найбільша його кількість іде на виробництво формальдегіду, який використовується для виготовлення карбамідних, меламінових і фенолформальдегідних смол. Значні кількості метанолу використовують у лакофарбовій промисловості для виготовлення розчинників при виробництві лаків. Крім того, його застосовують як добавку до рідкого палива для двигунів внутрішнього згорання.
Як зазначив Джош Браун, це не тільки зменшує кількість шкідливих викидів факельного газу, але й збільшує постачання метанолу. Крім того, за його словами, половина метанолу зараз виготовляється з вугілля – і з водяного газу (монооксид вуглецю CO – чадний газ та водень), який отримують шляхом пропускання водяної пари через розпечений шар вугілля. А використання природного газу для виробництва метанолу натомість знизить викиди вуглецю в атмосферу.
«Ми сподіваємося отримати $50 млн для підтримки запровадження 12 систем протягом наступних двох років», – спрогнозував він.