Українці цікавилися купівлею електросамокату 3,8 млн разів
З травня 2024 року по квітень 2025 року українці здійснили понад 3,78 млн пошукових запитів на електросамокати – це на 29,2% більше, ніж за аналогічний попередній період. Про це свідчать дані дослідження аналітичного центру компанії Sellmax, де проаналізували Google-запити в цій категорії.
Найвищий сплеск попиту спостерігався у травні 2022 року – понад 830 тис. запитів лише за місяць. Аналітики пов’язують це з паливною кризою та пошуком українцями доступного транспорту для щоденного користування.
«Якщо пік попиту у 2022 року був відповіддю на дефіцит пального, то у 2024-2025 ми бачимо стабільний органічний попит. Водночас попит на електросамокати в Інтернеті демонструє чітку сезонну динаміку з піковими значеннями у весняно-літній період», – говорять в аналітичному центрі.
Повторюють загальний сезонний тренд й комерційні запити, які пов’язані з наміром придбати електросамокат (наприклад, «електросамокат купити», «ціна»).
За період травень 2024 р. – квітень 2025 р. українці мали намір купити електросамокат майже 1 млн разів, що на 10,2% більше, ніж за минулий рік.
Тут так само зафіксовано найбільший інтерес до купівлі у травні 2022 року – понад 550 тис. запитів.
За той самий період кількість запитів на звичайні самокати зменшилась на 3%, до 3,34 млн. Це продовжує тренд, який триває з 2023 року, коли інтерес до класичних моделей почав поступатися електричним.
Найбільше запитів на електросамокати зафіксовано у Києві, Львові, Харкові та Одесі – понад 70% всього обсягу пошуку припадає на ці чотири міста.
Найпопулярнішим майданчиком для пошуку електросамокатів у 2025 році залишається OLX із часткою 52,6%. Проте його позиції зменшилися порівняно з піковими 59,9% у 2024 році. Тим часом зростає популярність маркетплейсів Comfy, Foxtrot, Rozetka та Епіцентру – разом вони охопили понад 20% ринку.
Найбільший інтерес українці виявляють до Xiaomi – бренд утримує лідерство всі чотири роки дослідження. Далі йдуть Kugoo та Ninebot. У 2022 році також спостерігався сплеск попиту на Crosser, що збігся з запуском нових моделей та активним просуванням на маркетплейсах.
За словами аналітиків, дослідження демонструє сталу тенденцію до популяризації електромобільності навіть в умовах війни. Експерти пов’язують це з пошуком економічного, мобільного та автономного транспорту.
