У 2022 році Укрзалізниця планує побудувати 1496 нових вантажних вагонів
Фото: УЗ

Підприємство розпочало програму виведення з експлуатації старих вагонів і будівництва нових

У цьому році Укрзалізниця планує побудувати на власних вагоноремонтних заводах 1496 вантажних вагонів. Наразі на її власному підприємстві — Панютинському вагоноремонтному заводі (ПВРЗ) — вже побудувано 60 піввагонів (відкритих вагонів із високими бортами). Дану інформацію оприлюднив офіційний сайт Укрзалізниці, повідомляє Hubs.ua.

Впродовж 2022 — 2025 років Укрзалізниця планує поповнити свій вантажний парк 7900 новими вагонами: 6500 піввагонами та 1400 зерновозами. Це найбільше оновлення парку вантажних вагонів з 2016 – 2018 років, коли було поповнено парк 7120 вагонами.

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін зазначає, що минулого року у рамках програми програми «Велике будівництво» почали оновлювати пасажирські вагони, цього — до них приєднуються вантажні.

«Наше завдання — ліквідувати з колій металобрухт та підтримувати свій парк у кількісному та якісному стані. Акцент робимо на рухомий склад із найбільшим попитом — піввагонах та зерновозах», — наголошує Камишін. tweet

Так, у 2022 році АТ «Укрзалізниця» планує збудувати на власних підприємствах — Панютинському вагоноремонтному заводі, Дарницькому вагоноремонтному заводі та Стрийському вагоноремонтному заводі — 1496 вантажних вагонів: 1446 піввагонів та 50 зерновозів. Зокрема, на Панютинському заводі — збудувати 714 піввагонів, 50 зерновозів, та відремонтувати 1560 вантажних вагонів.

Відновлення замовлень на будівництво вагонів позитивно позначиться на економіці країни та регіону — наголошує в.о. директора філії «Панютинський вагоноремонтний завод» Алла Миснік.

«Вперше за три останні роки завод починає працювати та нарощувати свої потужності. Для мешканців регіону — це робочі місця та стабільна заробітна плата. Для держбюджету та місцевого бюджету — відрахування у вигляді податків. Так, за 2019 – 2021 роки завод здійснив платежів до бюджету та цільових фондів на суму 266,6 млн грн, з них до місцевого бюджету — 91,4 млн грн», — зазначає керівниця заводу. tweet

Нові вантажні вагони АТ «Укрзалізниця» планує будувати за власні та залучені кошти.

Початок програми оновлення парку українських вантажних вагонів у 2022-2031 роках поклав наказ Міністерства інфраструктури України № 647, зареєстрований Мін’юстом 28 грудня 2021 року. У рамках програми планується поетапне обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів у завантаженому стані протягом цілих 10 років та приведення цього терміну до нормативного, тобто піввагонів — з 44 років до 22 років; зерновозів — із 45 років до 30 років. Цей граничний термін експлуатації визначено виробником таких вагонів.

Запуск програми будівництва вагонів потребуватиме інвестицій в вагонобудівну галузь у розмірі понад 120 млрд грн, з боку АТ «Укрзалізниця» розмір інвестицій — 52,3 млрд грн; з боку учасників ринку — 68,1 млрд грн.

Довідково. Панютинський вагоноремонтний завод засновано в грудні 1869 року. Наразі тут працює 1582 працівники. На території заводу можуть одночасно знаходитися до 1000 вагонів. Потужність підприємства дозволяє будувати 2000 нових вагонів та ремонтувати 2160 вантажних вагонів на рік.

Нагадаємо, раніше Hubs.ua писав про те, що програма з оновлення парку вантажних вагонів триватиме 9 років.

*

Top