В ЄБА запропонували удосконалити законопроєкт, яким можуть ввести маркування товарів за допомогою QR-кодів

Дію документу у тому числі пропонується поширити на харчову продукцію та алкоголь

Європейська бізнес асоціація (ЄБА) запропонувала народним депутатам низку важливих пропозицій, а також – технічні правки, для удосконалення законопроєкту №7497 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо маркування продукції шляхом нанесення QR-коду» (ініціатори проєкту – народні депутати).

Про це повідомили представники ЄБА.

«Активні бойові дії на території України створили чимало труднощів для роботи підприємств. Зокрема, деякі виробники та імпортери зіштовхнулися з неможливістю маркування продукції українською мовою. Щоб не допустити дефіциту товарів, Уряд дозволив реалізацію товарів без такого маркування на час дії воєнного стану. Втім, ситуацію можна врегулювати на постійній основі, запровадивши опцію маркування продукції за допомогою QR-кодів», – кажуть в асоціації.

Представники бізнесу зазначили, що QR-код може зберігати великі обсяги інформації, при цьому друкарський розмір даного коду може бути дуже маленький, а зчитуватися може в будь-якому напрямку. Це дозволить спростити доступ споживача до інформації про продукцію та цифровізувати бізнес-процеси.

ЄБА підтримує у цілому підтримує законопроєкт ще й у контексті економії пакування при одночасному збільшенні корисної інформації для споживача. На електронному носії можна зберігати більше інформації про товар, ніж на його упаковці, а також легко оновлювати інформацію. За інформацією компаній-членів асоціації, подібна ініціатива може бути реалізована до кінця 2022 року і в ЄС, тож таке нововведення наблизить Україну до європейських стандартів.

Наразі дія законопроєкту поширюється на маркування нехарчової продукції. Однак, на думку експертів ЄБА, її можна було б розширити і на харчову продукцію та алкогольні напої. Це може суттєво допомогти бізнесу в умовах надзвичайного чи воєнного стану. Вони вважають, що було б доречно передбачити можливість зазначати QR-коди також на цінниках в магазинах, аби заощадити кошти та місце на пакуванні.

Компанії-члени асоціації звертають увагу, що з тексту законопроєкту не до кінця зрозуміло, чи QR-код має вести на веб-сайту виробника або імпортера. Тому в ЄБА запропонували надати компаніям право самостійно визначати, на якому саме електронному ресурсі буде зазначена та чи інша інформація, до якої буде вести QR-код.

На думку асоціації, запропоновані правки, серед іншого, допоможуть «усунути можливі правові колізії та уніфікувати законодавство з цього питання, щоб уникнути непорозумінь у комунікації з контролюючими органами. Сподіваємось, що пропозиції асоціації будуть враховані при доопрацюванні документу і на виході ми отримаємо нововведення, що спростить життя бізнесу та спростить комунікацію зі споживачами».

Законопроєкт з 29 червня знаходиться на розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань економічного розвитку.

*

Top