Тендер на експертизу «шлакового» капремонту дороги Н-23 виграла компанія з ціною удвічі вищою, ніж у конкурентів

У жовтні Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області визначила ДП «Укрдержбудекспертиза» переможцем тендеру на експертизу проектної документації з капремонту ділянки державної автодороги Н-23 Кропивницький – Кривий Ріг – Запоріжжя. Пропозиція ДП склала 254,52 тис. грн (очікувана вартість – 285 642 грн). Станом на 27 жовтня на сайті Prozorro відсутня інформація щодо підписання відповідного договору.

Разом з тим, дніпропетровський Укравтодор відхилив у два рази нижчі по ціні пропозиції ще двох учасників – Східна філія ДП «Державний науково-дослідний та проектно-вишукувальний інститут «НДІПроектРеконструкція» (пропозиція 114,999 тис грн.) та ТОВ «Будпроектекспертиза» (115 тис. грн.).

Причина відмови даним учасникам – не підтверджена наявність кваліфікованих працівників. Натомість цей же тендер у складі таких же учасників перший раз був проведений та відмінений ще 28 вересня. Тоді Укравтодор відхилив всі три пропозиції на підставі відсутності інформації про структурні підрозділи підприємств в Дніпропетровській області. Але претензій до такої ж самої документації про кваліфікацію працівників замовник не пред’являв.

У тендерній документації мова йде необхідність проведення експертизи на капремонт автодороги державного значення Н-23 Кропивницький – Кривий Ріг – Запоріжжя довжиною 7,3 км – на ділянці км 132+736 – км 140+056 (Дніпропетровська область). У приведеному кошторисі капремонту на 354 млн грн. не вказано про те, що дана дорога буде облаштована з використанням шлакових матеріалів.

Між тим, використання шлаків саме на цій ділянці дороги погодили на засіданні Технічної ради Державного агентства автомобільних доріг України ще 21 травня 2020 року. А саме, з шести типів варіантів конструкцій дорожнього одягу, попередньо погоджених ДП «Укрдіпродор» та ДП «ДерждорНДІ», Техрада запропонувала погодити рішення з улаштування шару цементобетону дорожнього укочуваного із шлакового заповнювача, шарів основи з шлакових матеріалів.

У протоколі засідання Техради зафіксовано, що рекомендована товщина шару цементобетону дорожнього (укочуваного) на експериментальній ділянці Н-23 має складати 20 см. Це прямо суперечить вимогам Державних будівельних норм. Зокрема, ДБН В.2.3-4:2015, який містить чітку вимогу: «Мінімальна товщина цементобетонного покриття на дорогах (І-ІІ) категорій повинна становити 26 см» (таблиця Ж.2, примітка 4). Учасники Технічної ради звернули увагу на відсутність нормативних документів, технології та досліджень щодо виготовлення та влаштування цементобетону з використанням шлаків. А у вересні Укравтодор опублікував новину про намір використати шлаки на цій експериментальній ділянці Н-23.

Також у документі Техради йдеться, що науковим супроводом проектного рішення з застосуванням шлаку займалось ДП «ДерждорНДІ». Цьому ж підприємству у згаданому кошторисі на капремонт 7 км H-23 планується виділити 135,5 тис. грн. саме на науково-технічний супровід (п. 22 кошторису). Цікаво, що удвічі більше, ніж на науково-технічний супровід, а саме 352 тис. грн. планується виділити на облаштування на об’єкті дослівно «туалету на два очка» (п. 17 кошторису).

Натомість, як писав Hubs, одночасно ДП «ДерждорНДІ» є автором ДСТУ на шлаки в дорожньому будівництві. Дане ДСТУ було розроблено у вересні 2020 року, та набирає чинності з 1 листопада. Тобто тільки через п’ять місяців після засідання Техради, та вже після того як Укравтодор почав проводити тендери на облаштування доріг з використанням шлаків.

Більше того, Укравтодор звітував, що при будівництві доріг влітку вже використано щонайменше 100 тисяч кубометрів шлаків. А нещодавно, як писав Hubs, агентство провело результативний тендер на облаштування 29,5 км автодороги за 10,6 млдр грн з використанням шлаків. Але відомство умовчало про шлаки у своєму піар-повідомленні.

При цьому, нещодавно заступник міністра фінансів Олександр Кава, в інтерв’ю виданню Mintrans заявив, що ефективність і якість використання шлаків для будівництва доріг ще не було досліджено. Таку спробу зроблять тільки наступного року.

*

Top