У німецьких Porsche та Mercedes погіршився фінансовий стан через зниження продажів у Китаї

Прогнозується подальше зменшення продажів, відповідно компанії планують скорочувати витрати

Porsche AG і Mercedes-Benz Group AG планують скоротити витрати після того, як висока конкуренція та зниження попиту на їхні люксові автомобілі у Китаї вплинули на зниження прибутків компаній. Також причиною став слабкий попит на електромобілі в Європі після того, як кілька країн скоротили субсидії. На цьому фоні знижувались акції компаній на фондових ринках, пише Bloomberg.

Зокрема, Porsche переглядає модельний ряд після падіння продажів та прибутків за перші дев’ять місяців 20204 року. Поставки автомобілів Porsche у Китаї в третьому кварталі впали до найнижчого рівня, якщо порівнювати з аналогічними показниками за останнє десятиліття. У компанії заявили, що дотримуються своїх планів на 2024 рік та роблять ставку на те, що попит відновиться в останні кілька місяців року. У липні Porsche знизив свій прогноз, заявивши, що очікує досягти рентабельності продажів на рівні 15%.

А Mercedes повідомив про найнижчу рентабельність виробництва автомобілів за останні три роки, з моменту пандемії COVID. У третьому кварталі (липень-вересень) 2024 року чистий прибуток автомобільного підрозділу Mercedes знизився до 1,7 млрд EUR з 3,7 млрд EUR  у аналогічному періоді 2023 року. Прибуток до сплати відсотків та податків впав до 2,52 млрд EUR, що на 48% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

За порівнювані проміжки дохід компанії зменшився на 6,7%, до 34,5 млрд EUR. Скоригована рентабельність продажів автомобільного підрозділу Mercedes у третьому кварталі впала до 4,7% – з 12,4% у липні-вересні минулого року.

При цьому продажі Mercedes в Китаї впали на 17%, а в Німеччині – на 25%.

Уповільнення економіки Китаю сильно вдарило по німецькому автовиробнику, особливо щодо замовлень високоякісних моделей S-класу та Maybach, пишуть європейські ЗМІ.

«Результати третього кварталу не відповідають нашим амбіціям… ми активізуємо всі зусилля щодо подальшого підвищення ефективності та зниження витрат у всьому бізнесі», – сказав Харальд Вільгельм, головний фінансовий директор Mercedes-Benz Group AG, у звіті про прибутки.

На загальне зниження попиту та погіршення прибутку також нарікала низка інших виробників, включаючи BMW AG та материнську компанію Porsche – Volkswagen AG. Зокрема Volkswagen вперше розглядає можливість закриття заводу в Німеччині.

В Mercedes не уточнили які саме витрати планують зменшувати. Porsche має намір скоротити свою дилерську мережу у Китаї, повідомив журналістам фінансовий директор Лутц Мешке . За його словами, компанія також прагне скоротити витрати на дослідження та розробки.

Обидві компанії володіють заводами в Німеччині, де витрати на робочу силу та енергію відносно високі. Вони також інвестують значні кошти в електрифікацію, виробляючи як електричні моделі автомобілів, так і моделі з двигунами внутрішнього згоряння. Мешке з Porsche зазначив, що китайські виробники домінують у виробництві електромобілів через нижчу вартість виробництва.

У свою чергу компанія Union Investment, одна з вагомих інвесторів Mercedes, закликала керівництво автовиробника змінити свою стратегію, оскільки більше не бачить ринку для двох мільйонів люксових автомобілів.

«Ми однозначно виступаємо за коригування стратегії та її адаптацію до нових ринкових умов і нової конкуренції з боку Китаю», – заявив портфельний менеджер Union Investment Моріц Кроненбергер.

Мова йде про те, що Mercedes відмовляється брати участь у ціновій війні в Китаї та вважає за краще дотримуватися стратегії «вартість над обсягом». Виробник сподівається, що масовий випуск нової моделі допоможе відновити продажі наступного року.

Зокрема, в Mercedes вважають, що зниження їх продажів також пов’язане з ситуативним періодом переходу на нові продукти: наразі існуючі моделі замінюються новими версіями. Наприклад, у наступному кварталі на ринку будуть доступні нові позашляховики Mercedes G-Class. Компанія додає, що продажі її топових люксових автомобілів повинні мати «позитивну динаміку» у наступному кварталі, «підтриману доступністю G-Class, Mercedes-AMG E-Class, Mercedes-AMG GT і SL».

Але на думку Кроненбергера підхід «вартість над обсягом» може бути успішним, якщо попит та потужності виробництво приблизно рівні. А наразі для Mercedes це не відповідає дійсності. За його словами, попит у Китаї зараз зосереджений на більш доступних електромобілях, і Mercedes у цьому сегменті нічого запропонувати.

*

Top