Водночас у 2025 році інвестиційні аналітики прогнозують відновлення попиту на ринках люксових брендів та повернення інтересу інвесторів
У 2024 році сукупні статки найбільших мільярдерів Франції впали на рекордну суму через слабкий попит на предмети розкоші та політичну нестабільність, пише у статті Bloomberg.
Згідно Bloomberg Billionaires Index, Бернар Арно, Франсуаза Беттенкур-Мейерс та Франсуа Піно, одні з найбагатших людей у світі, цього року спільно втратили близько $70 млрд. статків. Вони відповідно контролюють гігантів галузі предметів розкоші – LVMH, L’Oréal SA й Kering SA. Ці бізнес-конгломерати у 2024 році стали одними з одними з найбільших невдах на французькій фондовій біржі. Зокрема, власник Gucci (Kering, Франсуа Піно) втратив 41% своєї вартості.
Китайські споживачі цього року зменшили витрати на покупки, починаючи від шкіряних виробів та закінчуючи дизайнерськими сукнями й засобами догляду за шкірою (про економічні проблеми в Китаї див. тут). Нестабільна політика Франції, зокрема падіння уряду Мішеля Барньє, також знизили інтерес інвесторів до активів країни.
«Китайський споживач мав стати рушієм зростання у 2024 році, але цього не відбулося. Після трьох років надзвичайного зростання також спостерігалася втома від розкоші», – зазначила Аріанна Хаяте, керуюча фондом Edmond de Rothschild Asset Management.
Продажі предметів розкоші та косметики різко зросли в епоху пандемії COVID. Спрацював відкладений попит. Споживачі почали активно купувати люксові бренди, маючи грошові резерви, які вони накопичили під час карантинних обмежень.
Ця динаміка допомогла підняти засновника LVMH Бернара Арно на перше місце у рейтингу багатства Bloomberg. Зараз він №5 й наразі втратив $31 млрд – більше, ніж будь-хто інший серед 500 найбагатших людей світу.
Спадкоємиця L’Oreal Беттанкур-Мейерс довгий час була найбагатшою жінкою у світі, а у минулому році стала першою жінкою, яка мала статки в $100 млрд. Зараз вона втратила обидві корони.
«Щодо розкоші, це справді повернення до реальності. Те, що відбувається з 2023 року – це нормалізація», – вважає Кевін Тозе, член інвестиційного комітету компанії з управління активами Carmignac у Парижі.
88-ми річний Піно, який заснував компанію, що згодом перетворилася на Kering, також зазнав серйозного удару по статкам, впавши на 64% – до $22 млрд. – порівняно з максимумом у серпні 2021 року. За вказаний період це найбільше падіння у відсотках серед тих, хто все ще входить до індексу багатства Bloomberg. Величезні втрати також значною мірою пов’язані з внутрішніми проблемами найбільшого модного бренду Gucci.
Сім’я Піно володіє 42% акцій й 59% прав голосу у паризькій компанії Kering, чиї акції впали після низки попереджень про зниження прибутку.
Зменшення статків Піно відбулося у той час, коли конгломерат Kering перебував під наглядом його сина, 62-річного Франсуа-Анрі Піно. Останній перетворив діяльність бізнес-імперії розкоші на мішанині роздрібних активів. Проте під час його управління Kering залишався значною мірою залежним від Gucci, чиї продажі були досить нестабільними.
Водночас журналісти Bloomberg зазначають, що загальне зниження попиту не однаково позначилось на всіх люксових брендам. Наприклад, продажі дому моди Hermes у третьому кварталі 2024 року зросли завдяки позиціонуванню продукту, орієнтованому на найбагатших клієнтів, чиї витрати, як правило, більш стійкі, ніж у менш заможних покупців.
Також аналітики вказують на те, що у кінці 2024 року з’явились оптимістичні прогнози щодо поліпшення попиту на ринку. Інвестори вже розглядають потенційні можливості повернутись до купівлі акцій виробників предметів розкоші. За їх оцінками, найгіршою кон’юнктура склалась у третьому кварталі.
За даними аналітиків британського HSBC Holdings Plc (фінансовий конгломерат, банк), продажі у Китаї далі не погіршуються, а в США після виборів вони відновлюються. Ці два ринкові кластери мають вирішальне значення на динаміку продажів та фондового ринку.
Ймовірність того, що найгірше для сектору позаду, з початку грудня підштовхнула до зміцнення деяких акцій виробників предметів розкоші та косметики.
«Цього року технології взяли гору над розкішшю, але розкіш може повернутися протягом 2025 року. Я передбачаю відновлення сектора з другої половини 2025 року», – прогнозує Аріанна Хаяте з Rothschild’s.