Автогіганти можуть заробляти мільярди на абонплаті за додаткові функції

Автовиробники планують отримати $20 млрд щорічного доходу від програмного забезпечення

Як би ви ставилися до того, щоб платити 5 доларів щомісяця за можливість блокувати та розблоковувати автомобіль на відстані за допомогою програми? Як щодо 25 доларів на місяць за розширений круїз-контроль або 10 доларів за доступ до сидінь з підігрівом? Що робити, якщо таку абонплату стягуватимуть з вас впродовж довгого часу після купівлі автомобілю? Такими питаннями нещодавно задалось видання Insider, передає Hubs.ua.

Оскільки транспортні засоби все частіше мають підключення до Інтернету, автомобільні компанії прагнуть заробити мільярди, змушуючи клієнтів платити щомісячну або річну підписку за доступ до певних функцій. Не задовольняючись відносно низькою маржею виробництва та продажу автомобілів, автовиробники прагнуть зменшити прибуток у стилі Кремнієвої долини. Але на відміну від Netflix, ви не зможете використовувати логін дядька своєї колишньої дівчини у своєму новому BMW.

«Для автовиробників перевага такої бізнес-моделі очевидна. Вони не тільки отримують потік постійного доходу протягом багатьох років після первинної покупки, але й можуть сподіватися на збереження довгострокових відносин із клієнтами та зміцнення лояльності до бренду», сказала Крістін Колодж, аналітик JD Power.

«Такий підхід також може дозволити виробникам автомобілів оптимізувати виробництво, створюючи автомобілі за більш уніфікованими специфікаціями, Згодом власники можуть додавати потрібні функції à la carte», — таку думку журналістам висловив Марк Вейкфілд, який керує автомобільною та промисловою практикою в консалтинговій фірмі AlixPartners.

На думку видання, все це стало можливим завдяки появі оновлень програмного забезпечення через бездротові мережі, які були започатковані Tesla близько десяти років тому, а тепер вони входять у популярність. Сучасні транспортні засоби більш підключені до Інтернету та комп’ютеризовані, ніж будь-коли раніше, а це означає, що автомобільні компанії можуть отримати доступ до програмного забезпечення автомобіля, щоб додати нові можливості та налаштувати його на відстані.

Такі бренди, як Lexus, Toyota і Subaru, запрошують власників платити за зручність дистанційного блокування або запуску автомобіля за допомогою програми. У деяких BMW ви можете заплатити, щоб розблокувати автоматичні фари дальнього світла, які гасять для зустрічного руху. У 2020 році BMW висунула ідею — підігрів сидінь і керма з оплатою по мірі використання. General Motors і Ford пропонують плани підписки на свої системи керування авто без використання рук.

Деякі люди можуть вітати можливість платити лише за ті функції, які вони дійсно хочуть, а не за великий набір доповнень. Але автомобільні компанії досі не зрозуміли, за що клієнти готові платити, а за що ні.

У 2019 році BMW відмовився від плану стягувати 80 доларів на рік за Apple CarPlay після великої кількості негативних відгуків. У грудні Toyota заявила, що перегляне план підписки, який ненавмисно передбачає платне використання брелока для віддаленого запуску.

«Я думаю, що ми побачимо кілька цікавих припливів і відливів того, що насправді прилипає», — сказала Колодж. Опитування JD Power, опубліковане в січні, показало, що 58% людей, які використовують додаток для смартфонів автовиробника, не готові платити за нього.

Автовиробники ризикують викликати у клієнтів відчуття, ніби вони платять двічі — один раз за вбудовану функцію в транспортний засіб і знову за її активацію, зазначає Колодж. Вона додала, що більш дієвим буде пропонувати клієнтам підписатися на абсолютно нові послуги, а не на знайомі функції.

Тим не менш, автовиробники бачать знаки долара. Stellantis (раніше Fiat Chrysler), Ford і GM прагнуть отримати щонайменше 20 мільярдів доларів щорічного доходу від програмного забезпечення до 2030 року.

Бездротові технології відкривають величезні можливості для виробників автомобілів для впровадження нових функцій передплати або плати за використання з часом, сказав Вейкфілд з AlixPartners. Коли-небудь ви, можливо, зможете розщедритися, щоб зробити свій автомобіль більш ефективним, спортивним або — на електромобілі — розблокувати додаткові дистанції для подорожей.

Нагадаємо, американський автогігант General Motors (GM) оголосив, що вкладе 7 млрд доларів у виробництво електромобілів та електровантажівок, а також акумуляторів для них.

*

Top