За 9 місяців 2024 року перевезення вантажів залізницею збільшилось на 25 млн тонн

Відносне загальне збільшення перевезень склало 23,3%, в експортному сполученні цей показник сягнув +66,4%

За січень-вересень 2024 року залізницею перевезено 131,88 млн тонн вантажів, що на 24,88 млн. тонн (+23,3%) більше, ніж за аналогічний період 2023 року.

Дану інформацію на сторінці FB озвучив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця».

За його даними, упродовж вересня 2024 року залізницею перевезено 13,84 млн т вантажів – приріст 1,79 млн. тонн (+14,9%), у порівнянні з вереснем 2023 року.

Ткачов також озвучив обсяги перевезення вантажів в експортному сполучені:

— протягом вересня 2024 року в експортному сполучені залізницею перевезено 6,18 млн т. Зростання, у порівнянні з минулорічним вереснем, на 2,6 млн. т або у 1,7 рази;

— загалом за 9 місяців 2024 року перевезено залізницею в експортному сполучені 63,92 млн т, що на 25,51 млн. т або на 66,4% більше у порівнянні з січне-вереснем 2023 року.

«Причина суттєвого збільшення експортних перевезень – ефективна робота українського коридору експорту вантажів через порти Великої Одеси та відновлення економіки України в цілому», – зазначив представник УЗ.

Ткачов повідомив, що за 9 місяців 2024 року загальний обсяг перевезення зернових вантажів склав 30,063 млн т, у тому числі перевезення на експорт – 25,784 млн т.

Структура експортних перевезень вантажів у вересні 2024 року за номенклатурою вантажів:

— на першому місці: руда залізна, марганцева – 2,36 млн т (38,2% частка рудних вантажів у загальному обсязі експортних перевезень);

— друге місце: зернові вантажі – 2,29 млн. т (37% частка в експортних перевезеннях);

— третє місце: чорні метали – 0,494 млн. т (частка 8% в експортних перевезеннях);

— рекордний показник обсягів перевезення цементу на експорт – 0,174 млн т. Це найбільший показник місячного обсягу перевезення цементу на експорт за період 2021-2024 років.

За інформацією Ткачова, на засіданні Експортного офісу при УЗ було озвучено, що на 9 жовтня 2024 року в рамках постанови Кабміну про знижки для вантажовідправників вже використано приблизно 208,6 млн грн, у тому числі для перевезення агропродукції – 143,99 млн грн.

Мова йде про постанову №581 від 17.05.2024 р. щодо надання знижки 30% до тарифу при перевезенні на експорт аграрної продукції з громад наближених до бойових дій. Згідно переліку це більше 250 залізничних станцій.

Вже перевезено до експортних станцій – 11 113 тис вагонів (8917 вагонів-зерно; 560 вагонів-олія; 672 вагонів-шроти; 964 вагонів-насіння).

Водночас представники бізнесу виказали занепокоєння щодо введеного обмеження використання іноземних вагонів у мережі Укрзалізниці (згідно телеграми компанії).

Як пояснили в УЗ, зазначена заборона в програмах перевізника поки несе попереджувальний характер. Фактично вагони приймають до перевезення.

Причини ж введення заборони: у грудні 2023 року згідно постанові уряду «Укрзалізниця» вийшло з міжнародної угоди ЦСЖТ. Тобто – з Угоди про координаційні органи залізничного транспорту Співдружності незалежних держав, вчиненої 14 лютого 1992 р. в Мінську. Тому втратили чинність домовленості щодо спільного використання вагонів.

«Наразі відсутнє правове підґрунтя для використання іноземних вагонів на території України. Надання зазначеної телеграми має на меті упорядкувати використання іноземних вагонів на території України, почати вести облік іноземних вагонів на території України та відслідковувати вагони, які належать країнам, що не мають домовленості з Україною. Країни, які матимуть двосторонні домовленості/угоди з УЗ і надалі будуть використовуватися», – зазначили в Укрзалізниці.

*

Top