Новими інвесторами стали провідні світові компанії
Стартап із Лос-Анджелеса Universal Hydrogen, який розробляє водневі технології для літаків, у жовтні 2021 року успішно завершив черговий раунд залучення інвестицій, отримавши 62 мільйони доларів США. Новими інвесторами в цьому раунді стали Mitsubishi HC Capital, Tencent, Stratos, GE Aviation, Waltzing Matilda Aviation, Fourth Realm, Hawktail, Marc Benioff’s TIME Ventures, Jeff Wilke та Spencer Rascoff’s 75 та Sunny Ventures.
Як раніше повідомляв Hubs.ua, стартап Universal Hydrogen на початку 2021 року залучив $20,5 млн у рамках Series A. Після цього раунду капіталізація Universal Hydrogen зросла вчетверо: з 55 до 262 мільйонів доларів.
Засновник Universal Hydrogen — Павло Єрьоменко, який народився у 1979 році у Львові, а у 13 років разом із батьками емігрував до США. Його батько – відомий харківський математик Олександр Єрьоменко, лауреат Премії Гумбольдта.
Павло Єрьоменко — інженер у сфері аеронавтики та астронавтики, він здобув профільну освіту в Массачусетському та Каліфорнійському технологічних інститутах. Раніше він працював в агентстві з оборонних технологій Пентагону (DARPA), а також у компаніях Motorola та Google, де був директором з розвитку технологій.
У травні 2015 року британська компанія Juniper Research помістила Павла Єрьоменка на сьому позицію в рейтингу десяти найвпливовіших лідерів у світі технологій, при цьому Ілон Маск і Джеф Безос посіли восьме та дев’яте місця. У 2016 році Єрьоменко обійняв посаду гендиректора інноваційного центру Airbus Group, але у вересні 2020-го він оголосив про створення власного стартапу — Universal Hydrogen.
Компанія Єрьоменко розробляє проект, що передбачає створення воднево-електричної рухової установки для літаків, яку можна буде встановити практично на будь-яку модель літального засобу. Технологію планують офіційно протестувати на літаку De Havilland Canada DHC8-Q300, також відомому як Dash-8. Якщо все піде за планом, він стане найбільшим літаком у світі на водневій тязі.
У той час як, наприклад, Airbus планує спалювати водень як паливо, Universal Hydrogen має намір розробити установку, що виробляє електрику з водневих паливних елементів і включає електродвигуни Magnix. Планується, що модифікований Dash-8 зможе прийняти на борт 40 пасажирів замість нинішніх 56 через великі водневі модулі, які будуть розміщені в хвості. Власне, першим продуктом стартапу мають стати легкі модульні капсули для «зеленого водню» у літаках, що оснащені відповідними установками. Очікується, що дальність польоту транспортного засобу від Universal Hydrogen складе близько 740 км.
Компанія стверджує, що у світі налічується 2200 літаків, які можуть пройти модернізацію та перейти на водневу тягу. Павло Єрьоменко сподівається, що вже до 2025 року його продукт дозволить широко використовувати водневі паливні елементи на борту невеликих регіональних літаків, що перевозять 40-60 осіб. Зрештою, розраховують у компанії, її водневі капсули будуть доступні для літаків різного розміру — від повітряних таксі вертикального зльоту до далекомагістральних літаків. Щоб запустити ринок капсул, Universal Hydrogen у співпраці з компанією Plug Power розробляють власний літак на водневій тязі на 19 місць, здатний здійснювати перельоти на відстань до 1200 км.
За меріалами InVenture